6/9/11

Saat Allah Menemukanmu Dalam Hidupku

BY humble.yat IN 7 comments

 


Alhamdulilah!Tiada kata yang terucap tatkala saat lafaz sakinah telah disempurnakan.Hanya titisan air mata  yang mengalir mampu menceritakan segala perasaan kami berdua pada waktu itu.1001 Kesyukuran dipanjatkan. Terima kasih buat suami tersayang kerana sudi menerima diri ini seadanya.Terima kasih kerana sudi menjadi menantu sulung buat ibunda dan "abang long" kepada adik-adik yang  banyak karenahnya.

Saat Allah Menemukanmu Dalam Hidupku




Tak sangka saya akan bertemu dengan si dia.Perkataan yang paling tepat adalah magika!Bila orang bertanya, saya tak tahu mahu bercerita dari mana. Ketika si dia menegur saya, saya baru sahaja meng"amin"kan doa ketika waktu hujan pagi untuk menentukan apa yang terbaik untuk saya, setakat mana perjalanan hidup saya. Subhanallah!

Bagaimana pertemuan kami seringkali menjadi pertanyaan rakan-rakan, saya hanya mampu menjawab, "Percaya tak kisah Hawa dicipta dari rusuk Nabi Adam, begitu jugalah pertemuan kami.Semuanya kuasa Allah".

Teringat kata-kata sepupu-sepupu saya." Macam ikan disambar helang, kita masih terkulat-kulat, tahu-tahu mereka berdua dah selamat diijabkabulkan..." Apa yang saya mampu saya katakan, itu semuanya takdir Allah!:-) 


Akhir kalam, lagu ini didekasikan buat suami tersayang dan buat kawan-kawan yang bakal memikul amanah sebagai suami..:-)



" Fitrahnya perlukanmu"

7 inspirasi naluri :-):

NooR AzLen BinTi HaRoN said...

assalamualaikum

salam ukhuwwah fillah.

tahniah buat akak..

selamat pengantin baru:-)

Moga bahgia dunia dan akhirat.

epitjack said...

tahniah yati...=)
maaf tak dapat penuhi jemputan...
anyway semoga berbahagia selalu hingga hujung nyawa...=))

nurzahidah said...

alhamdulillah...tahniah akak..moga diberkati dan dipermudahkan urusan dan bahagia dunia dan akhirat..insyaALLAH

p/s:wat abg long,welcome to the family..maaf dari kami if ade yg kekurangan..moga same2 dpt membina famili yg barakah...insyaALLAH...aminnn ya rabbal alamin...=)

LiSza said...

tahniah...cantik both of you.
semoga kekal sampai akhir hayat dan tabah melayari kehidupan rumah tangga...:)BE HAPPY..

lina said...

Tahniah kawan baikku, alhamdulillah bertemu jodohnya....

humble.yat said...

syukran jazilan atas doa2 nya..ameen!:-)

cun09 said...

salam dik...

walaupun terlewat, tapi nk juge jdkan kenangan kt ruang komen nii huhuhuuu....

selamat pengantin baru...semoga diberkati dan dirahmati oleh ALLAH sepanjang kehidupan ini ^___^