2/14/14

Homeschool : Sehari Dalam Hidupku

BY humble.yat IN , No comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


Wah, terernya Aina baca buku.Takdelah, cuma sebenarnya nak biasakan diri dengan buku .Buku Sehari Dalam Hidupku memang terbaik sebab setiap muka surat ilustrasi berwarna dan menarik.

Beli buku ini dapat poster percuma bacaan doa harian "Sehari dalam hidupku".Terus tampal di dinding bilik.Buku ni merangkumi bagaimana kita menguruskan diri sepanjang hari.Kira macam jadual dan panduan untuk kita.Sangat berguna untuk orang dewasa macam kita juga.


Jadi sekarang mari saya kongsikan bagaimana saya membaca dengan Aina. Poster doa ini saya selalu bacakan doa untuk Aina , kalau dia bangun tidur, saya tunjuk gambar doa bangun tidur dan baca sama-sama.


Begitu juga bila nak solat, bila nak makan, bila dah habis makan.Bila nak belajar dengan umi/abi..Sekarang pun, bila kita kata, "Aina, baca doa dulu..".Cepat dia tadah tangan, mulut kumat kamit, kemudian amin!..Comel sangat.

Pernah sekali tu, saya terlupa, biasalah dah tergegas ke sana ke mari...Aina ajak saya masuk bilik, tunjuk poster doa ni.Oh ye Aina, "Umi lupa baca doa ye.."..Jadi, saya bacakan doa sama-sama dengan Aina.

Maknanya, sedikit sebanyak buku dan poster ini, banyak membantu saya untuk mengurus kehidupan dengan doa.

Nanti saya kupaskan isi kandungan buku "Sehari Dalam Hidupku" pula ye.Insha Allah...

Wallahualam.

0 inspirasi naluri :-):