1/15/16

Majlis: Engagement Adik- Basirah & Jihan

BY humble.yat IN , No comments

Bismillahirahmanirrahim..
 Assalamualaikum wbt.


Pejam celik pejam celik dah besar dah adik saya seorang ni. Alhamdulilah.Majlis pertunangannya dilangsungkan secara kecil kecilan je.Jemputan keluarga dan saudara mara, dan jiran jiran yang dekat je.Ala-ala buat jamuan raya kat rumah kan.Cuma jiran datang seleaps habis majlis merisik dan bertunang.

**** Masa ni majlis selepas hari raya puasa hari tu, baru kali ini nak update kat blog . 

Hidangan nasi tomato, ayam masak tomato dan lauk yang  sepadan dengannya. tempah dengan kawan sepejabat juga.Memang sedap lah. Tempah kuih talam labu .Yang lain kuih raya je :-) 

Adik saya pun pakai jubah dan shawl je.Takde dah macam zaman kakaknya, siap veil bagai hehe.Zaman sekarang semua jubah dan tudung dah cantik cantik.Tak macam zaman saya, semua kena buat sendiri..Susah nak cari yang berkenan di mata..hehe


Yang ini gambar emak , M de , M njang dan nenek tunang lelaki, Jihan. 


Meja tempat makan . Buat kat porch car je. 


Antara hantaran dari perempuan dan lelaki.Kali ni adik adik saya buat sendiri.Tak sempat dah  saya nak nukilkan hasil seni saya saya dah hehe



Basirah dan bakal mak mertuanya.Amboi lebar sengihnya yek.


Gambar dengan family pula.Nenek kat tengah paling berseri hehe.


Siap dapat surprise bunga lagi tu. eh lupa pula , Jihan asalnya dari Pontian Johor.First time dapat bakal ahli keluarga bukan orang Pahang.Dah mix dah keluarga kami nanti.Mereka dah mula kenal sejak zaman universiti lagi.


Pakcik sedara dan sepupu sepupu kami


Dari family emak, sepupu-sepupu saya juga


Antara keluarga dari pihak lelaki.


Dari family ayah mertua (masa tu ayah mertua msih sihat lagi)


Ok lah itu sahaja.Insya Allah by this February, mereka akan menjadi suami isteri.Semoga menjaga segala muamalat walaupun dalam ikatan pertunangan, Dan bahagia dunia akhirat.

0 inspirasi naluri :-):