3/29/12

Mencuri Masa!

BY humble.yat IN 2 comments

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum wbt.


Masa memang mencemburui kita. Tup tup , pejam celik pejam celik, dah mula mahu menjengah April. Kadang-kadang terfikir, saya tak pandai membahagikan masa kah?Atau masa yang mencemburui saya..huhu..

Antara "quote" masa yang selalu kita dengar... Masa itu emas...Masa itu umpama pedang.....Bagi mereka yang bergelar "businessman".., masa adalah segala-galanya, bagi mereka  mungkin Masa Itu Duit..hehe

Prof Izzi...
Jadi kali ni saya ingin kongsikan satu lagi isu tentang masa.Saya ada menonton Rancangan Nasi Lemak Kopi O, di mana Prof Izzi dijemput sebagai panel."Seronik" katanya.Saya pun seronok mendengar dia berbicara, memang penuh bermotivasi dan kelakar, yang pasti buat semua tersenyum.

Bila ditanya tentang pembahagian masa beliau, apatah lagi dia sentiasa sibuk dengan aktiviti-aktiviti yang kita sedia maklum.Katanya, " Masa memang tidak cukup, dan sekarang bukannya masa kita utuk menguruskan masa, tetapi mencuri masa!"..Lebih kurang begitulah...

Jadi, sama-sama kita mencuri masa dengan efisien ok.Buat yang termampu dan yang terbaik.

Wah bersemangat pulak...:-)

Renung-renungkan. Selamat beramal..:-)

Nota: Wah! ramai betul yang pergi mendengar UAI di Masjid Cenderawasih minggu lepas...sampai di rumput masjid pun orang boleh duduk untuk mendengar UAI berceramah...:-)



2 inspirasi naluri :-):

blog-tips-kurus said...

saya kena 'curi' masa ni.. :-)

humble.yat said...

hehe..jom2...:-)