5/3/12

Memburu Husnul Khatimah

BY humble.yat IN , No comments

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum wbt.

Idea untuk menulis entri memang mencurah.Cuma nak aturkan ayat dan subjek perlukan masa sedikit.Wah!masa memang mencemburui kita.Jadi saya harus mula yang mana satu yek?Isu kesihatan?Sosial?Syariah?Atau tentang kehidupan kita..




Ok.Ok..saya cuma mahu kongsikan satu perkara dulu...



Saya cemburu mendengar ada sahabat2 yg meninggal dlm perjalanan pergi ceramah, ada yg meninggal balik dari kuliah, ada yg meninggal sedang bermusyarat untuk jamaah, terbaru sahabat saya Baba Tahir meninggal dlm Masjid Pondok beliau jam 3 mlm ketika Tahajjud..bila mengenang itu semua,mahu rasanya seluruh jadual hidup ini dipadatkan.   Agar ketika saat ajal itu dtg bukan waktu sedang berihat...Bukan senang memburu kematian yg baik.

Share status ye Pak Su...hehe

Apa yang saya faham di sini, pastikan waktu kita itu tidak sia-sia, sentiasa bermanfaat, sentiasa bersedia untuk ke "sana"..Ada juga sahabt yang mengingati saya, alangkah bagusnya sambil berbual pun, hati kita ini merintih rindu dan melantunkan alunan zikir di dalam hati.Bibir berbicara mengenai dunia, tetapi hati tak pernah lupa pada Yang Maha Esa..

Wallahualam..


0 inspirasi naluri :-):