4/27/11

Dia Bukan Maryam & Pengendali Umrah

BY humble.yat IN No comments



Lama juga tak melayan drama-drama Melayu ni dan "Dia Bukan Maryam" musim kedua menarik perhatian saya, apabila lokasinya di Kota Suci Mekah.Watak yang dimainkan Nisdawaty sebagai pengendali umrah dan ziarah membuatkan saya teringin menjadi pengendali umrah. 

Tapi, saya pasti bidang saya amat jauh berbeza , perundangan dan fardhu haji .Tentu banyak yang perlu dipelajari.Apa salahnya jika saya ingin berubah profesion kan? Ilmu ada di mana-mana, jika kita ada kesungguhan untuk belajar , tiada apa yang dapat menghalang. 


Jika saya menjadi seorang pengendali, saya perlu berulang alik ke Mekah, fasih berbahasa Arab dan mengetahui hukum-hukum mengenai umrah dan haji khususnya.Seronoknya belajar perkara yang berbeza  :-)

Tapi itu hanya angan-angan sahaja.Tapi mungkin boleh jadi benar kan?

Nota: Mahu bersungguh-sungguh kumpul duit untuk ke mekah ;-) Mak, nanti kita pergi sama-sama yerk..
  

0 inspirasi naluri :-):