5/9/13

Lima Tahun Sekali #Bahang PRU13

BY humble.yat IN , No comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Undi Dun Teruntum, Parlimen Kuantan
 Sekadar catatan kenangan  #PRU13.Lima tahun sekali kan.Beratur panjang juga di pusat mengundi.Rasanya sebelum ini, tak adalah seramai tu, dalam 30 minit saya dah balik ke rumah.Tapi kali ini, saluran di tingkat 3, saya beratur di tingkat satu!Pengajarannya, bawa bekal air dan kipas tangan supaya lebih selesa.Sakit pinggang berdiri lama-lama

Kecil-kecil dahulu selalu berangan nak jadi ahli Parlimen, sebab uniform dia menarik dan smart di dalam Parlimen.Apatah lagi lantang menyuarakan hak rakyat.

Debaran penuh debaran.Terasa satu hari yang cukup panjang menunggu "the new Malaysia".

Sana-sini bincang PRU 13.Bak kata Barack Hussein Obama, PRU13 adalah "the most competitve election..".Apa-apapun, perjuangan kita baru bermula.In sha Allah, Dia akan menolong seluruh hambaNya, cuma kita diuji sedikit dugaan demi dugaan.Jadi, kawal emosi kita dan pandang ke hadapan dan teruskan kerja keras kita sebagai rakyat Malaysia dan umat Islam.

Wah! saya pun pening melihat update terkini dari media alternatif, tetapi terpulang kepada fikrah kita untuk menjustifikasikan segala isu dan pendapat.

Apa-Apa pun selamat bertugas buat semua ADUN dan Ahli Parlimen.
Selamat Berkhidmat untuk Rakyat!
Ini Kalilah!
 
Pemimpin Yang Baik

[kredit]

"Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat "Sesunggunhnya aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi"
2:30

Nota Naluri: 
Yakin apa yang berlaku ada hikmahnya. Ini adalah satu signal rakyat buat pemimpin. 
 

0 inspirasi naluri :-):