Wednesday, July 15, 2015

Ramadhan, Jangan Pergi Lagi..

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Hari ni hari terakhir bekerja.Jalan pun lengang, semua dah balik kampung belaka agaknya.Alhamdulilah, kampung saya dan suami dekat je, daerah yang sama .Tiap-tiap minggu balik.Tiap-tiap minggu packing bag balik kampung hehe. 

Tahun ini, tak de perasaan langsung dengar lagu raya.Cuma rasa sayu bila Ramadhan nak berlalu. Peningkatan usia agaknya.Persiapan raya, jangan katalah, tak de hati nak shopping. pakai baju mana yang ada je.Cuma beli baju anak je. Kuih, lagilah.Takde beli pun.Hati rasa kosong nak beli kuih raya.Tapi saya beli kerepek je.Tengok adik adik semua belanja sakan beli baju baru.huhu.


Yang pasti bila saya seronok dengan kehadiran Ramadhan, tiap tiap hari saya pakai pakaian yang terbaik untuk ke pejabat, Kalah hari raya.Tanda semangat menyambut Ramadhan.Tanda fizikal raikan  Ramadhan. Aci Tak?

Andai Ramdhan ini boleh dilanjutkan tempohnya, pasti saya orang yang gembira sekali.

Rasa nak hentikan waktu Ramadhan jika boleh, tapi saya tidak mampu,

Rupanya Allah hadirkan Ramadhan setahun sekali untuk hadirkan perasaan rindu dan menghargai saat saat Ramadhan yang ada.

Hari ni hari ke 28 Ramadhan, masih tinggal sehari lagi.

Allah, sayunya hati ini.


Please , Ramadhan , jangan pergi lagi boleh?

Akhir kata, semoga kita menjadi hambaNya yang bersyukur atas segala nikmatnya.

Selamat menyambut akhir Ramadhan!

Nota Naluri:
Tahun ni memang tiada persiapan raya se"gah" dulu. Yang paling penting raya ini, mahu jalinkan silaturrahim yang ada.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...