Showing posts with label MUSLIMAH LIFESTYLE. Show all posts
Showing posts with label MUSLIMAH LIFESTYLE. Show all posts

9/13/21

Morning !!! Simple Breakfast In Office

BY humble.yat IN , , No comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


Breakfast simple hari ini. Kopi Habbatus Sauda & Roti Bakar Pandan Kelapa.

First time rasa Roti Bakar Pandan Kelapa dari Gardenia.Sedap macam rasa roti bakar kopitiam, ada rasa kaya macam Roti Butterscotch. Siapa yang suka manis manis tu maybe suka. Saya makan pun sekadar alas perut.

Ok jom mulakan dengan amalan pagi.Jangan Monday Blues cepat sangat.
Jom kita mulakan setiap pagi kita dengan....

Surah Al Kahfi 
Zikir
Al Mathurat
Selawat ke atas nabi 
Doa dipermudahkan urusan
Doa sebelum memulakan kerja
Asmaul Husna

Kalau nak senang dengar sahaja,  list Amalan Doa Pagi yang saya compilekan di sini. 

Semoga urusan kita semua dipermudahkan.Aamin

9/23/17

Maal Hijrah & Isteri Solehah

BY humble.yat IN , 1 comment

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt.



Salam Maal Hijrah semua.Semoga dengan kedatangan awal Muharam ini akan membuatkan kita lebih bersemangat untuk melakukan segala kebaikan dan menambah amalan kita.Insya Allah..

Kali ini teringat perbualan dengan adik-adik saya, topik isteri solehah.Apa yang mereka nampak pada isteri solehah ni? Biasa kita asyik baca tentang ciri isteri solehah je kan?eh, dah macam tajuk usrah pulak kan..Lama betul tak lead usrah ni ehem ehem.Tapi usrah tak formal dengan adik beradik pun best juga.

Maka, kami menyenaraikan secara random, sesiapa yang menujukkan ciri-ciri isteri solehah dan contoh yang spesifik kepada kami supaya kami mendapat manfaatnya.Kiranya yang kami nampak secara praktikal untuk dijadikan sebagai teladan kami.

So, mungkin first impression kami dan kesimpulan yang dapat dibuat pada sifat rendah diri seseorang wanita itu, pandai menjaga kisah rumahtangganya dan menghormati suami.



Antara ciri ciri isteri solehah :

i)  Taat pada perintah Allah;
ii) Taat pada perintah suami selagi tak melanggar syariat.
iii) Menjaga aib rumahtangga dan suami.
iv) Pandai mengambil hati dan melayan suami.

Sebagai isteri, kita perlu ingat, suami itu bukanlah hakmilik mutlak kita dengan ikatan pernikahan. Mereka adalah milik Allah.Maka, kita perlu ada sifat redha dalam hidup berumahtangga.

Meh belanja satu lagu kot kot dapat feeling nak jadi isteri yang lebih solehah dan menjadi wanita syurga. Insya Allah




Semoga bermanfaat.

12/5/16

Insyira Shawl :Shawl Labuh Yang Paling Murah

BY humble.yat IN , , No comments

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt


Kali ini saya dah jatuh cinta dengan Insyira shawl, baru ada satu koleksi.Tak sabar nak tunggu koleksi yang seterusnya, sebab memang best!Sebab tak jarang, labuh dan tak perlu iron beria ia dan yang penting murah.Memang ciri ciri saya yang suka dah tu.Warna-warna pilihan pun menarik tau.Memang nampak simple, kemas dan elegan.Tiada unsur tabaruj sangat.Nampak besederhana sahaja.


Insyira Shawl merupakan tudung yang diilhamkan oleh seorang doktor dan ibu dua anak iaitu Dr. Aishah. Tudung-tudung dia memang best dan sangat praktikal, yang penting warna warna tudungnya  sesuai dengan warna kulit dengan sawo matang, labuh, tidak jarang dan tidak perlukan inner langsung, less ironing dan yang paling penting MURAH DAN BERPATUTAN!

Jangan tak tahu tudung ni juga sangat praktikal untuk para doktor sebab nak masukkan stetoskop katanya,,

Nak nak saya pula memang jenis cerewet dan susah nak cari tudung ideal, sebab tudung pilihan saya mestilah labuh, lasak dan tak perlukan iron,hehe.Alhamdulilah akhirnya serasi dengan Insyira Shawl.Macam tak sabar tunggu keluaran next colour, confirm nak beli tau.

Cara pakai Insyirashawl ni pun senang sangat, boleh tengok video kat bawah ni..



Meh kita tengok pesanan pengasas InsyiraShawl yang paling berbaloi baloi untuk dimiliki..

Instant shawl kami termurah dipasaran....wow....
Inginkan shawl loose effect terkini
Tetapi yang ada di pasaran mahal, tidak labuh, jarang, kena pakai inner ,
tidak sesuai dengan muka bulat??

kami ada penyelesaiannya....


  • kombinasi shawl bubble dan inner luas cotton lycra
  • Dua (2) muka dengan loose effect
  • harga di bawah RM50.00!
  • design yang flowy dan labuh 
  • "less ironing"
  • jahitan babyseam yang kemas
  • pemilihan inner berwarna terang sesuai untuk wanita berkulit sawo matang menjadikan kalian kelihatan cerah dan menyerlah
  • boleh dijadikan nursing cover untuk menyusu di public
  • inner yg luas dibahagian muka dan leher  utk pelbagai muka 
  • BONUS!!memudahkan pemakaian stetoscope dan juga earphone
  • selesa utk dibawa travel bersama anak-anak kerana kemas tanpa perlu pakai inner
  • praktikal utk semua lapisan masyarakat
  • sesuai untuk si ibu apatah lagi untuk pelajar-pelajar universiti
Dengan Promosi Pembukaan
RM45 sahaja sehelai (Harga Pasaran : RM48)

harga yang tidak masuk akal bg instant shawl with inner...
promosi utk batch pertama shj..
boleh whatapp ke nombor

zara shawl <code> ke nombor 01119314599

zara shawl <code> ke nombor 01119314599

Boleh jua tengok di Instagram : Insyirashawl

Jom kita tengok pilihan warna yang ada,dengar kata ada stok yang baru sampai.
Tak sabarnya nak tengok!









Ha, menarik kan?Apa lagi, jom beli hehe


1/6/16

Telekung Habeb 1.0,2.0,3.0 Available in Limited Stock!

BY humble.yat IN , , 2 comments

Bismillahirahmanirrahim..
 Assalamualaikum wbt.


🌸🌸 Telekung Habeb 2.0 -

TELEKUNG HABEB EDISI BARU !
- 1 set berserta kain
- Tidak melekap pada badan
- Meterial jersey yang extra superb
- Lapisan dalam yang extra labuh!
- Ready stock!
------------------------------------------------------------------------------
9 SEBAB ANDA PERLU MEMILIKI TELEKUNG HABEB?
Material : Jersey High Quality.
✔ Renda cotton .
✔ Size bukaan muka adalah standard.
Sesuai untuk semua bentuk muka besar atau kecil.
✔ Tidak jarang dan tidak panas
✔ Kain getah
✔ Tali ikat belakang
✔ Jahitan kemas, homemade
✔ Tidak perlu pakai anak tudung
✔ Ira corak dan warna renda telekung mungkin sedikit
berbeza dengan gambar .
------------------------------------------------------------------------------
🐣 Telekung Habeb 2.0 & 3.0 : RM80 (Renda cotton)
                                                exclude postage

SOLD OUT

SOLD OUT

SOLD OUT

SOLD OUT update 6/1/2016

SOLD OUT update 6/1/2016

SOLD OUT update 7/1/2016

SOLD OUT




SOLD OUT

TH 3.0- RENDA COTTON BERWARNA RM80
EXCLUDE POSTAGE

SOLD OUT


SOLD OUT

TH 1.0 RENDA ORGANZA BERWARNA RM90.00
EXCLUDE POSTAGE

SOLD OUT

SOLD OUT 7/1/2016

Kalau berminat boleh PM saya yek..
Telekung ni memang cepat habis, so siapa cepat dia dapat :-)
Kalau tak sempat beli, kena tunggu next  release pula..huhu
Berbaloi baloi tunggu tau..


12/29/15

Review : Telekung Habeb

BY humble.yat IN , , , 2 comments

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt.

Akhirnya, Pencarian telekung yang sesuai dengan jiwa saya berakhir selepas memiliki dua telekung SK..

Koleksi pertama saya dari Telekung Habeb adalah TH 3.0- Kelabu

Telekung Habeb 3.0 , typo 1.0 tu yek

Ciri-ciri istimewa TELEKUNG HABEB :

1) Sangat selesa dipakai. 
2) Tidak jarang. 
3) kekemasan dan keselesaan dalam pemilihan telekung anda. 
4) Sangat kemas di bahagian kepala telekung. Terus melekap di muka. 
5) Harga yang sangat murah. Memang sangat murah dan sangat berbaloi. 
6) Tidak dijual di mana-mana kedai. 
7) Material - Jersey. Tidak melekap dekat badan. 
8) Tidak panas. 
9) Tali ikat belakang. 
10) Telekung dan kain satu set. 

Yang penting jahitan sangat kemas dan homemade, bukan jahitan kilang tau, Kalau ada stock memang kena pm laju sebab selalu SOLD OUT. Maknanya memang best la kan..Saya pun dah tak pandang lain dah, sebab telekung ni memang sangat selesa.Murah pula tu.

Antara koleksi Telekung Habeb, meh cuci mata dulu.

Telekung TH 1.0 - Lekap Renda Organza Lace RM90.00 (tidak termasuk kos pengeposan)







Telekung TH 2.0 - Getah Renda RM80.00 (tidak termasuk kos pengeposan)

TH2.0 Light Purple

TH2.0 Pink

TH2.0-  White (No Awning)

TH 2.0 Turqoise

TH2.0 - Grey

TH2.0-  Rainbow (No Awning)

TH2.0- Green

TH2.0- Gold

TH2.0 Maroon

Telekung TH 3.0 - Lekap Renda RM80.00 (tidak termasuk kos pengeposan)






9 SEBAB ANDA PERLU MEMILIKI TELEKUNG HABEB?

Material : Jersey tebal .

✔ Renda organza & cotton .

✔ Size bukaan muka adalah standard. 

Sesuai untuk semua bentuk muka besar atau kecil.

✔ Tidak jarang dan tidak panas
✔ Kain getah
✔ Tali ikat belakang
✔ Jahitan kemas, homemade
✔ Tidak perlu pakai anak tudung
✔ Ira corak dan warna renda telekung mungkin sedikit 
berbeza dengan gambar .


Berminat untuk beli, whatsapp/telegram 0123096875.

Memang berbaloi-baloi tunggu tau.Tapi siapa cepat dia dapat dulu.Sebab memang cepat habis.masa tu tak boleh nak tolong sebab kena tunggu ready stock yang lain plak.No Pre order yek. :-)


Emak saya pakai TH1.0- grey  Adik saya pakai TH3.0 brown.Kemas kan?
Update : 29/12/2015 semua SOLD OUT.Sekarang tengah restocking TH2.0..:-) Harap bersabar yek

Update: 22/12/2017 pihak kami masih terima tempahan pre order untuk semua jenis telekung.Boleh wasap untuk details ye ..

3/12/15

My Hijab Online Collection

BY humble.yat IN No comments

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt.

Hari ni nak share collection hijab/tudung yang saya beli secara online..Berkali-kali juga nak memikir beli online, sebab pastinya saya nak secara berbaloi dan saya akan pakai secara habis-habisan.Walaupun kedai tudung kat tempat kerja ni berlambak-berlambak.(Hmm banyak terpengaruh kot) 

1. Inspirasi Hana

Aina masa ni kecil lagi, rancak merangkak
Tudung ni dah hampir tiga tahun usianya..memang lasak dan tahan,Tak yah iron, tak kedut, tak cepat kotor.Saya dah ada tiga helai koleksi tudung denim :-) lain corak , dan satu untuk emak . Zauj yang bayarkan kan..Alhamdulilah.Tak beli sekaligus, tunggu ada promosi.Dah lama betul tak beli koleksi baru Inspirasi Hana.

Semuanya  cantik cantik dari tudung labuh, butterfly, shawl, instant shawl, tudung telekung. Geram menengoknya.Tetapi kena sentiasa beringat, beli yang perlu sahaja.


Saya suka sebab dia ada pelbagai pilihan gaya dengan satu kain.Pilih je mana yang berkenan di hati. Saya pilih design di atas.Pelbagaikan gaya.memang jadi tudung favourite.Yang ini pun pre-order sebab kain direct dari kilang. Kainnya pun jenis tebal, tak jarang dan tak melekap langsung :-)

Oh ye, buat adik, Halimatun yang disayangi, Terima kasih atas pemberian dua tudung Woman Hijab pada kakak ye.Jasamu ku kenang sampai bila-bila.Tudung free tu hehe.


Masa ni saya berkenan dengan tudung Syria Labuh Muslimah yang ini. Cepat betul Sold Out. Jadi warna yang tinggal hanya  di bawah ini, Alhamdulilah sesuai dengan bentuk muka.Inner awning dia mmg sejuk je..



Dan yang saya pakai yang ini. Alhamdulilah, sampai sekarang pun masih pakai, kain dia bukan lycra, memang tak melekap.Yang penting tudung ni sampai sekarang masih macam baru lagi.Nampak macam tak luak pun even dah pakai berkali kali.

Aina gerak-gerak, jadi gambar dia tak clear
Sekarang banayk juga pilihan tudung shawl labuh D Mahligai Scarf.Saya suka sebab dia labuh dan kain sangat-sangat berkualiti dan tak perlu iron.


Yang ini koleksi 2015, Uwais Scarf Glitters .Ada suntikan glamour sikit , dan pelbagai gaya.Yang penting labuh, tak jarang dan melekat. Boleh pakai macam bawal jatuh, butterfly, lilit-lilit, suaipadan inner soft awning, hard awning.Semua pun boleh. Pre order , sebab Custom Made.Kita tempah dia jahitkan.Then ikut queue listing.Berbaloi baloi tunggu tau.Terima kasih Kak Zue sebab buatkan.Nanti nak order lagi yek. Version lain plak.Tunggu idea datang je.;-P



Yang ini pun Uwais Scarf Dwitone.Cuba tengok, boleh pakai dua version, Hijau striking boleh, hijau gelap pun boleh. Masih boleh 5 in 1 Style. (Faktor cahaya, nampak warna lain). Alhamdulilah puas hati.Dwi tone, kain chiffon yek. Siap dapat free awning lagi.





Page ni saya suka tengok sebab ada banyak kempen dan promosi menarik. Konsep tudung, Tudung Labuh Berdagu dan Ready Solat. Koleksi terkini saya ada, Instant Shawl Moss Crepe  dapat kupon diskaun tau.Boleh guna kupon tu sekali sahaja,Tapi jangan risau sebab ada banyak lagi promosi yang akan datang.Alhamdulilah, memang berbaloi-baloi. Sebab tudung tebal, sejuk, dan solat ready.



Ok itu sahaja perkongsian hari ini.So semoga bermanfaat kalu ada yang berminat nak pakai tudung labuh tapi masih nampak kemas dan bergaya.Ingat ye, kita perlu nampak kemas sebagai muslimah.Dah pakai kemas-kemas cara keperibadian diri pula, bukan sekadar berfesyen dengan tudung, tapi hati dan iman juga perlu dihiasi taqwa. Amiinn..

Solehah.Beauty.Dignity (Pinjam Tagline Woman Hijab) 

Nota Naluri:
Memang dah lama tak shopping online.Ops Jom Jimat.