Tuesday, July 28, 2015

Throwback: Raya 2014

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt.

Baru perasan kenangan raya 2014, tak diupload ke sini.Sibuk sangat ke waktu tu huhu..Belanja gambar raya 2014.Masih fresh juga gambar tu.Sebab tu masa sibuk dengan "monopod" kan?

Kakak  dan adik ipar..cantik betul tema diaorang kan?
Raya tahun lepas, berpeluang beraya bersama keluarga zauj, di Kuantan juga,Tak jauh mana..Nyanyi lagu "Balik Kampung" dan la habis " seround" , dah sampai kampung tercinta.Walhal tiap tiap minggu balik ke sana . Tapi yang bezanya adik beradik ipar duai, anak buah berkumpul.Tunggu turn mandi, Tunggu turn iron baju.Bersalam-salaman.Itulah bezanya, walaupun kampungya dekat sahaja.

Family Abg Long-kiriman gambar di whatsapps
Hari raya Kedua-nak balik ke Chenor dah,,

Raya di sini ada sate, ditempah dari jiran kawasan situ juga.Lemang dari orang kampung situ juga.Rendang daging, Nasi Impit Kuah Kacang. Saya memang hantu lemang, tapi tahun tu saya tak berani makan lemang, sebab beberapa hari sebelum raya, saya kena sakit urat belakang.Tak dapat la nak makan lemang, sebab nanti makin sakit jadinya. Makan tembikai sikit pun dah berasa sakit.Bertabahlah sehingga berkurangan. Zauj kata kalau balik Kampung di Chenor, lemang la yang dia tak dapat lupakan.Sebab bakar sendiri.Tapi tahun tu tak merasa la pengalaman bakar lemang tu.Huhu.

..One two.... Iffah & Aina cubaan selfie monopod sendiri kat kampung.

Gambar belah keluarga saya pun tak kurang meriahnya juga, mereka beraya di Temerloh.Saya je yang takde pada tahun tu.

Emak, adik adik, mak sepupu dan dua pupu,,memang rapat mcm adik beradik..

Angah , Iman dan Haniyyah.Masa ni anak sorang lagi,Tahun ni anak dua orang dah..

Nanti nak update gambar sedara mara 2014 pula.Supaya kekal di ingatan.Manalah tahu antara kita ada yang bersaudara kan.Seronok cari saudara baru ni..:-)

Selamat Hari Raya semua...

Semoga amalan yang baik di bulan Ramadhan akan berterusan sampai bila-bila..


1 comment:

Khalid Kyle said...

Selamat Hari Raya saya ucapkan buat tuan blog sekeluarga, moga terus sukses & ceria2 selalu :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...