11/12/13

Teruja Tapi ...... Saya Dah Jatuh Hati...

BY humble.yat IN 1 comment

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt

Kenangan Civil Procedure II, Mock Trial , Moot Court IIUM.
Zaman sekarang ni, zaman wanita bekerjaya, berada sebaris di dalam golongan profesional seperti golongan lelaki.Tapi saya pasti kepimpinan lelaki tiada tolok tandingannya. Manakala golongan wanita, terkenal dengan telitinya.Cuma saya rasa, sekarang lebih kurang sahaja, kerana ia terpulang kepada pengetahuan, pengalaman seseorang itu. Lebih banyak, dia selesaikan cabarannya, maka bertambahlah pengetahuannya. Pandangan saya sendiri  sahaja ye.Dan jawapan sebenar selalunya subjektif.Terpulang kepada persekitaran masing-masing.

Ok cuma nak cerita, baru-baru ini saya didatangi klien saya, seorang jurutera muda.Datang bersama isterinya. Maka saya tanya, "Oh Isteri, Bekerja di mana?", Klien saya menjawab, "Dia tak kerja, kerja dia jaga saya je.." 



Wah! dalam hati saya teruja macam tu.Tapi, saya terfikir, kalau saya diberi peluang sebegitu, pasti saya rindukan kerja saya sekarang. Berbakti kepada mereka yang memerlukan dengan pengetahuan yang ada.Panjangkan Ilmu yang dipelajari kepada mereka, tentang tips-tips dan sebagainya.Tentang hak waris-waris dalam kes pesaka, faraidh, harta sepencarian.Walaupun saya tak mampu mengendalikan secara keseluruhannya, cukup lah bagi saya untuk bagi flow-procedure, memastikan dokumen-dokumen mereka teratur untuk prosedur seterusnya, dan bos dan rakan-rakan saya akan meneruskan prosedur permohonan.(Saya memang tak sempat, tak cukup tangan.)Huhu..Kalau diberi peluang, saya akan teruskan prosedur tersebut..Huhu..

Mungkin terpulang pada jiwa masing-masing.Kalau dah jatuh hati pada profesion masing-masing.LAkukan yang terbaik dan ikhlas.Insha Allah, ada pulangannya.Just Believe In Allah!

Nota Naluri:
Syukur ke atas Nya apabila klien berpuas hati dengan perkhidmatan guaman yang disediakan.
Tapi masalah sendiri tak settle lagi..huhu..Target before end of this year!Insha Allah!

1 inspirasi naluri :-):

cun09 said...

salam,

semoga diberi petunjuk yg terbaik dr ALLAH...semuanya berhikmah ^_^

**leh akak nk tanya pasal faraidh, kalu boleh nanti akak msj...tq**