4/28/14

DIY : Business Card Holder

BY humble.yat IN 2 comments

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum wbt.

Hujung minggu.Walaupun Kuantan ni penuh dengan expo pelbagai, sampai tak terkejar nak pergi yang mana satu.Akhirnya saya lebih rela duduk rumah, dari bersesak-sesak di sana.Zauji pun berkali-kali tanya, ada nak keluar ke tak.Maklumlah, perempuan kan suka "window shopping". Tak sanggup nak redah jem kat bandar..

Biasanya hujung minggu, pastilah operasi dobi, operasi mengemas, operasi menjahit.puas hati bila dah siap walaupun berpeluh-peluh.Sambil tu DIY Business Card Holder,Yang lama punya dah makan diri dah,menggelupas covernya, fungsinya masih ok.Nanti cari idea untuk modified yang lama.

Kemudian saya terjumpa di Daiso, Kuantan. Business Card Holder, RM5.00 yang boleh memuatkan sehingga 20 kad.Senang dan mudah dibawa, yang penting nampak kemas bila diasingkan.

Tetapi masalah yang timbul, Cardholder jenis stainless steel, jadi bermacam cop jari yang timbul.Tak smart dan nampak comot.Makanya, si adik bagi idea untuk cover dengan Sticker cellotape yang dibeli di MR DIY, RM1.90 sahaja tau.Jimat sangat.


Maka inilah hasilnya, mix and match kesemua sticker cellotape tadi.Jadi tiada cop jari lagi.


Alhamdullah jimat kos.dah lama survey business card holder baru,kebanyakan harga RM30 ke atas.Yang ini kira dalam bajet.:-)

Baru nampak smart kan? Kalau dah pergi Daiso, tersangkutlah pulak dengan coaster cotton yang comel ni, buat alas botol air di pejabat, minum air di rumah. Ambil contoh, nanti buat boleh buat coaster sendiri dengan kain perca yang ada pulak kan?

Coaster Daiso.Asal 4 Keping, Tinggal 3
Nota Naluri:
Sekarang ini kena banyak menabung dan berjimat. Dah dapat kunci rumah, maka kos pun bertambah.;-)

2 inspirasi naluri :-):

ieza ashaari said...

Comel je..yati ni kreatif jgk..

humble.yat said...

haha kreatif la sgt..hentam saje...hehe