9/22/22

Kuatkan Hati Menempuh Cabaran

BY humble.yat No comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.






Selamat pagi semua (Sebab masa menaip ni waktu pagi haha)

Tujuan utama menulis di sini sebab nak kutip semangat yang bersisa di hujung 30-an ni. Asalnya fasa-fasa macam ni, saya cuba nak settled down sebelum umur bersara, Wah tapi cabaran kerja menguruskan staff dan sistem perbankan yang ada agak mencabar minmda dan emosi juga. Tapi saya yakin Allah itu sentiasa ada. Walaupun kadang-kadang say rasa tersungkur, tetapi saya kena bangkit balik sebab saya perlu menyumbang ekonomi kepada emak tersayang , anak-anak dan adik beradik jika berlaku kecemasan.

Lagipun, kami ni bukan asal orang yang berada-ada, maka usaha itu pasti tak sama. Setiap kali dapat gaji, saya cuma mengucapkan rasa syukur dan semoga apa yang kami perolehi akan mendapat keberkatan bagi setiap sen dari Allah swt.

Sebab tu penting pada setiap pagi, seawal subuh, wajib betulkan niat untuk bekerja, untuk tunaikan amanah, untuk dapat gaji yang berkat, untuk jumpa orang yang baik-baik dan doakan dipermudahkan urusan sepanjang kerjaya kali ini. 

Done misi"warming up blog".

Jalan Terus!.

Semoga bermanfaat.


0 inspirasi naluri :-):