4/20/12

Jom Berwangi Wangian

BY humble.yat IN 2 comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Kebelakangan ini, saya suka betul dengan wangian-wangian yang lembut.Sebelum ini, saya suka bau-bauan yang segar, tapi dah tukar habit agaknya.Minyak wangi  yang saya pakai  sekarang yang "light" aje, saya seorang sahaja yang boleh bau.Jangan sampai lelaki yang bau-bauan wangi kita sudahlah, hukumnya ada disebut di dalam hadis ini kan?

"Seorang wanita yang memakai bau-bauan dan melintasi satu kaum (orang banyak) maka dia itu adalah perempuan zina" (Abu Dawud, Tirmidzi)

Teringat saya perkongsian ceramah yang didengar suami saya, katanya "Suami kena hati hati bila isteri pergi bekerja, minta isteri lalu depan kita dua tiga kali untuk testing wangian isteri...sama ada baunya kuat atau sebaliknya"

Jadi isteri-isteri sekalian, jangan pakai minyak wangi sebarangan tau, kerana dosa kita itu sekarang di pundak bahu suami.Kan sudah janji suami isteri mahu bercinta sampai ke syurga?Maka kita mulakannya dari usaha yang kecil kan? Selepas ini mungkin kita perbetulkan pakaian kita pula..Nanti rebeh pula bahu si suami dek memikul dosa-dosa kita..

Aromaterapi di pejabat saya
Hukum berwangian yang lebih lanjut boleh di dapati di sini. Harap ianya dapat membantu kita semua dalam perkara sebegini.



Oh disebabkan saya suka benda yang wangi-wangi , hari tu saya dah borong dua pewangi bilik, Satu dari Lovely Lace-Lily of the Valley..wangi dan sangat-sangat lembut.Buat kerja pun rasa tenang dan tanpa stress walaupun kerja bertimbun, dan telefon tak henti berdering hehe.Satu pejabat sukakan bau ini, tak kira lelaki mahupun perempuan.

Yang satu lagi, saya beli sebab ada promosi, emak dan suami sukakan bau lavender, maka saya beli khas untuk keselesaan mereka. Glade Scented Gel Lavender


Yang dalam kereta saya pakai Air Wick Aqua Mist-Jasmine.Segar baunya, bertahan lama sesikit berbanding perfume kereta yang digantung.:-) Jimat


Alamak , perfume untuk sembahyang saya pun dah habis, nampaknya kena mencari lagi ni hehe..Yang murah aje..janji wangi dan lembut untuk menghadapNYA..

Jadi sama-sama kita gunakan wangi-wangian pada tempat yang sepatutnya, ok?

Nota:
Baru-baru ni beli sabun mandi wangi yang besar punya, rasa nak mandi aje sepanjang hari.Apa dah jadi ni? Pembawakan baby ke?:-P





2 inspirasi naluri :-):

All about a journal said...

Hahaha..tergelak baca yang last tu..

Akak pun rasa gak kadang2 pembawakan baby ni susah nak diterangkan..Yang best tu, sampai amir dah lahir, dan hampir setahun lepas tu, akak masih craving donut big apple dan air kelapa laut longan sejuk(dekat kedai dalam klinik - spesifikkan?).

Tapi sekarang, semua tu dah hilang completely..

Kita share minat yang sama - wangi2an..^___^

humble.yat said...

@allaboutjournal

akak.hehe wah spesifik..big apple ngan air kelapa tu..tapi air kelapa longan mmg best, rasa sejuk je kan..hehe

wangi mmg best kak :-P hehe