11/20/13

Sembilan Tahun Berlalu...

BY humble.yat IN 1 comment

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Pagi-pagi lagi sudah diiringi dengan hujan renyai-renyai di luar.Sesayu rasa hati  bila hari ini , rupanya sudah sembilan tahun arwah abah pergi meninggalkan kami .

Al fatihah....

Abah,(update diari biru..)


Tahun ini, Basirah sudah selamat bergraduasi dari Universiti Malaysia Terengganu.Seronok emak sebab dapat berjalan dengan satu keluarga ke Terengganu.Selepas ini, kami tak ada alasan untuk pergi ke Terengganu lagi sebab Basirah dah habis belajar di negeri penyu itu.

Aina pun konvo dapat "kaki"...
Hari konvokesyen Basirah, cucu sulung abah, Aina Syafiyah dah rancak berjalan, menepati janji pada Atehnya (Basirah) mahu berjalan tatih-tatih masa majlis konvonya.Alhamdulilah!


Dan Aina pun dah dapat sepupu pada raya lalu, cucu abah yang kedua, anak Angah dan Iman , Iman Nur Haniyyah namanya.Macam muka walid dia. Tapi, bila besar nanti mungkin ada juga iras uminya juga.

Dan di rumah sekarang, dah ada tiga "kuda" yang sedia berkhidmat untuk bawa emak dan semua berziarah rumah saudara, berjalan.Satu amalan yang abah selalu ajarkan kepada kami.Ziarah saudara mara, walau susah macam mana pun.

Insha Allah abah, janji kami adik beradik akan menjaga emak setulus hati kami.Menghiburkan hatinya selagi nadi kami masih berdenyut.

Semoga Abah sentiasa menerima segala amalan-amalan yang baik dari kami semua.

Amin!

1 inspirasi naluri :-):

cun09 said...

salam yat...

al-fatihah...