3/7/14

Perkongsian Ke Syurga

BY humble.yat IN 2 comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


Antara cita -cita terpendam saya, mahu terbitkan sebuah buku.Tapi tak pasti jenis genre apa.

Pernah sekali saya , waktu belajar dulu, saya buat modul buku Bahasa Inggeris untuk PMR (Kalau tak silap, nampak sangat dah tak ingat)bersama sepupu saya , Kak Wani.Hujung minggu je, saya ke rumahnya untuk buat modus operandi.Alhamdulilah buku itu diterbitkan.Kak Wani ada tanya nak letak nama ke tak.Saya tak nak.hoho.Malas nak interframe lah kononnya.

Dan kali ini ada tawaran lagi.Insha-Allah sebagai penulis bersama zauji.Tapi masa nak edit pula semput. Sehinggalah semalam, balik dari kerja,seperti biasa mendengar IKIM.FM, sekitar 5.30petang .Tajuk yang dibincangkan "perkongsian ke syurga" yang sangat menyentuh hati.

Antaranya, perkongsian ke syurga melalui catatan.Adakalanya catatan yang kita buat, akan menyentuh hati orang lain, yang mana mungkin akan membawa perubahan diri, walaupun satu ayat yang mana ia boleh dijadikan salah satu pelaburan di akhirat nanti, iaitu pahala menyebarkan kebaikan.

Apa yang diceritakan semalam, tentang amalan anak-anak dis ebuah sekolah, membacakan dan menghadiahkan Al Fatihah kepada kedua ibu bapa mereka setiap kali habis solat.Cara coretannya penceritaanya amat menyentuh hati saya walaupun hanya amalan membaca Al  Fatihah.

Ada juga diceritakan sesibuk Ibnu Sina, dia juga sempat mencatit tentang perkembangan anak-anaknya.

Ada juga had menulis yang dikongsikan, jangan mencatat tentang kebaikan kita, kerana telah ada Malaikat yang mencatat segala kebaikan kita.Tetapi catitlah segala pengalaman yang baik yang mana boleh membawa manfaat kepada semua.

Allahu Akbar.Memang saya terkena, dalam kesibukan tidak dapat mencatat, walhal ada banyak perkongsian yang saya mahu kongsikan.

Perkongsian Ke Syurga....

Wallahu'alam.

Nota Naluri:
Berazam mahu mencatat segal perkongsian ke syurga.

2 inspirasi naluri :-):

ieza ashaari said...

Semoga kita sma2 mula mencatat..:-)

Unknown said...

Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)