2/29/16

Ahlan Wasahlan Our Little Caliph (Season 2)

BY humble.yat IN No comments

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum wbt



Di kala saya ingin berubah untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik....
Di kala saya ingin perbaiki setiap ibadah yang ada...
Di kala saya redha dan pasrah jika saya punya seorang sahaja permata hati, Aina Syafiyah...
Di kala saya berlatih untuk buat latihan jiwa, jika saya ditinggalkan orang-orang kesayangan saya...
Di kala, saya ingin membuat penghijrahan dan pembaikan hati sepenuhnya.......
Mahu menambah pahala yang berpanjangan...pelaburan akhirat.....
Mengorbankan harta dan jiwa untuk keluarga dan saudara seagama...

Di kala kami mengalami ujian dunia yang bertimpa-timpa...
Mak dan keluarga mertua yang tidak sihat...
Adik ipar yang bongsu terpaksa berhenti kerja untuk menjaga ayah mertua yang strok..
Kereta saya kemalangan jatuh ke gaung kecil....
Zauj disahkan slip-disc....

Allahu Allahu Allahu..
Dia sahaja yang tahu betapa runtunnya hati saya dan kami sekeluarga...

Kami belajar redha menerima segala ujian...
Di saat kami mahu belajar redha pada setiap keadaan..
Ada pelangi untuk kami...


Insya Allah..Bulan Ogos, dengan izinNya, kami bakal dihadiahkan permata hati kedua.
Umi dan Abi doakan semoga segalanya dipermudahkan urusan...

Bagi Umi, ini adalah satu bonus buat kami...
Alhamdulilah..Alhamdulilah..Alhamdulilah....


Syukur, ini adalah satu motivasi untuk kami menjadi hamba Allah yang lebih baik..

Doakan kami dipermudahkan segala urusan yek.



0 inspirasi naluri :-):