Tuesday, April 19, 2011

Ala Sehelai Pun Dah Cukup..



N : " Eh sekejapnya mengaji?"

Tersengih  S sambil menutup Al Quran mininya seusai Maghrib.

S: "Ala sehelai pun dah cukup..Hehe..Janji Baca.."

N: "Isy, bacalah lagi, nanti siapa yang nak tolong tambah pahala kat sana, awak seorang diri je yang tanggung tau, dan pilih pintu mana nak masuk..hehe"

Sampuk M pula, "Oo..kalau menghadap Facebook, berhelai-helai boleh khatam yerk, Al quran? Sehelai pun dah cukup?Tak adil betul.."

"Ish, tak sampai pula dengar macam tu, ok, nak sambung balik la baca ..Huhu.."

"Kitab Al-Quran ini tidak ada sebarang syak padanya dan ianya menjadi petunjuk bagi orang yang bertaqwa."

(Al-Baqarah:2)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...