Wednesday, April 20, 2011

Trivia Kasih Sayang

Pagi-pagi dah update blog?:-) Cuma teringat soalan trivia yang saya tujukan khas buat adik-adik saya ketika kami di kampung.Sengaja nak tengok keikhlasan mereka atas kakaknya sendiri .:-P..Boleh diuji keikhlasan itu? Terpulang kepada diri kita untuk menilai.Tapi saya juga sediakan hadiah "angpau", jika mereka punya jawapan yang sangat ikhlas.Nakal juga saya ni nak mengenakan adik-adik sendiri.



Soalannya; "Berikan beberapa sebab kenapa sayangkan kakak kamu yang seorang ini?"

Hm..Si Bongsu, Yang Ketiga dan Keempat sedia dengan jawapan yang banyak, tapi saya membiarkan sahaja sebab keikhlasan itu belum timbul , namapak mereka lebih mahukan ganjaran itu.:-P

Tetapi adik saya yang keempat memang tidak putus asa memberi jawapan kepasa soalan saya tadi.Ok.Ok. saya nampak keikhlasannya sehingga dia menarik ke saya satu ruang untuk memberi jawapannya.:-)Terima kasih adik atas jawapan yang ikhlas itu.

Yang bongsu itu juga tidak putus asa memberi jawapannya.Terkejar-kejar dan berkali-kali dia mencari saya untuk memberikan jawapannya.Biarlah saya seorang sahaja yang tahu jawapan itu ya!

Begitu juga yang ketiga, matanya yang bundar dan jernih itu bersinar-sinar ketika memberikan jawapan tersebut.Ok, dia pun dapat juga.:-)

Bahagian paling syahdu!Yang kelima, dia datang kepada saya, dan berkata "Tak tahu nak beri jawapan apa" dan dia terus menangis dan berkata sambil air matanya mengalir, "Sebab sayangkan kakak sangat-sangat!".Aduh, goyah juga saya dengan jawapan itu.Pendek tapi cukup!

Dan berakhirlah trivia kasih sayang kami.Hmm..Mula berfikir soalan trivia apa yang saya akan untuk hujung tahun ini pula ya?

1 comment:

Siti Nurhayati Dollah said...

Alahai, manisnya, comelnya. Best kalau ada adik. Saya tak dapat nak buat macam tu, tak ada adik ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...