Tuesday, September 4, 2012

Syawal Bersama Aina

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Sayang korang semua!Muah!

Salam Syawal dari keluarga saya..gambar raya saya, zauji dan Aina tidak dapat dirakamkan pada tahun ini atas kesihatan yang tidak mengizinkan, tak larat nak posing lebih-lebih.:-P.Takpe Raya Haji nanti ingat nak ambil gambar puas-puas.:-)

Walau apa pun, mereka-mereka yang di atas banyak membantu saya ketika dalam tempoh berpantang.Terima kasih mak, kerana membesarkan mereka dengan penuh kasih sayang, sehinggakan kakak yang berpantang, mereka pula yang teruja untuk menjaga .Mood Terharu.Memang layanan First Class!

Cemburu sebab diri sendiri tiada kat sini :-(

Syawal tahun ini bermakna bagi saya dan zauji, kerana dengan izinNya kami bergelar abi dan ummi dengan kehadiran Aina Syafiyah.Bermakna juga buat keluarga saya yang pertama kali ada anak saudara.Pakcik makcik yang kat atas ini sudah mula ada konflik identiti sekejap bila tak tahu nak gelarkan diri sebagai apa.Kadang-kadang terbabas juga membahasakan diri mereka sebagai abang dan kakak.Wah Mudanya pakcik makcik Aina yek..hehe.Nenek pun macam tu juga, tersilap memanggil dirinya sebagai mak..hehe..

Aina, Penawar hati kami :-)

Syawal tahun ini berbeza juga, kerana saya balik ke rumah mertua sekejap pada petang raya.Dan ketika pagi raya, saya dan Aina sahaja yang berada di rumah hanya mampu mendengar takbir raya.Khutbah raya dari Aki Aina.Tapi yang paling seronok, orang yang pertama balik rumah selepas sembahyang raya adalah abi Aina!Sejuk rasa hati..:-)

Pagi itu saya bersarapan bukan dengan sarapan rendang, lemang dan nasi impit.Tapi hanya biskut cicah air milo.Saya sendiri pun tak sanggup nak tengok menu atas meja dan lihat air yang berais.Huhu.Buat-buat pejamkan mata je.

Tapi saya tak kisah sebab sebelum bersalinkan Aina, saya dah makan menu raya dan isytihar raya sendiri, dengan nasi impit kuah kacang mak, rendang mak mertua.hehe..Takde lah kempunan sangat..:-P

Ok.Sekadar mengucapkan Selamat Berpuasa Enam semua dna Selamat Hari Raya!
Maaf Zahir dan Batin dari kami sekeluarga.

Nota:
Geli hati tengok perangai Aina bila kata nak ambil gambar dia dan senyum untuk abi, dia bulatkan matanya dan senyum sikit, dan MMS kat abi nun jauh di mata tapi dekat di hati..:-)


2 comments:

izfanora said...

wah, seronoknya.. doakan izfa juga yer..

Hayati A.G said...

alhamdulilah..insha Allah...rezeki itu rahsia Allah..:-)

jangan putus asa tau..:-)

selamat hari raya buat pengantin baru...!hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...