9/26/12

Rasa Seperti Sedang Berperang!

BY humble.yat IN , 2 comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


Alhamdulilah..esok sudah hari ke 50 saya menjadi ibu.Lebih kurang 10 hari lagi mahu pergi bekerja.Sakit bersalin pun dah ingat-ingat lupa bila tengok anak sendiri.Cuma kadang-kadang ada juga rasa ngilu.

Adik saya ada juga bertanya, "Akak tak nak tulis ke pengalaman bersalin akak kat blog?"..
Hehe..kalau nak diikutkan memang mahu dikongsi bersama.Mahu versi seorang ibu dan satu lagi versi si ayah agar bila si kecil ini sudah dewasa, dia akan memahami segala perjalanan tentang kelahirannya sehingga bertukar hampir tiga bilik labour room..

Kalau orang tanya bagaimana rasa sakit bersalin.Saya akan katakan, ketika kontraksi paling kuat di labour room pada 20 Ramadhan, umpama pergi berperang di zaman Nabi s.a.w sambil pegang bendera tanpa menyerah kalah di padang pasir yang terik dan panas.Berjuang habis-habisan, walaupun tenaga sudah berkurangan..Tapi saya takkan lupakan saat itu.Dan saya takkan serik.Insha Allah!

Tapi adik-adik saya pula yang trauma tak nak berkahwin bila melihat sakit bersalin yang saya alami.Hehe.Jangan takutlah, nanti sampai masa kamu semua akan lalui saat ini juga..:-)

Rentetan kelahiran Aina Shafiyah, abinya mahu dia menjadi seorang hafizah dan doktor pakar, Insha Allah jika ada rezeki Aina nanti.Melihat suasana ketika di hospital dan kecekapan para doktor cukup membuatkan saya bersyukur.Uminya tak kisah Aina nak jadi apa, yang penting menjadi anak yang solehah.Amin!

Hmm Shafiyah itu maksudnya penawar, penyembuh .Boleh juga dikenali sebagai doktor kot.hehe..Pesakit pertama dia uminya sebab uminya dah slim seperti ketika zaman bujang dulu.Bagi ubat kurus kat umi ye Aina? Terima kasih ye Aina sebab kuruskan umi balik.

..^_____^..


Nota: 
Ingat nak letakkan gambar terkini Aina, tetapi card reader rosak la pulak.Sabar aje la yek.Sayang Aina dan abi.Eh sayang nenek juga.:-P


2 inspirasi naluri :-):

ieza ashaari said...

seronoknya baca kisah yati sekarang.. berkobar-kobar smgt ni nak baby juga.. doakan kami yer.. :)

humble.yat said...

huhu..tulah lama tak updte blog..cincai je tulis..

insha allah, bila semuanya dah ready, rezeki itu akan ada..jgn risau..beliEve in ALLAH..:-)