6/25/13

Sibuk Memangku Tugas

BY humble.yat IN 4 comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


 Bukan tak nak update blog.Ada banyak cerita yang saya nak kongsikan sebagai manfaat kita bersama.Sekarang saya dalam mode sibuk!Allahurabbi..memegang dua department sekaligus, litigation and conveyancing.Bukan satu kerja yang mudah.

Tetpi saya yakin, bantuan Allah itu ada, cuma saya yang perlu cekap dan fokus.Yang penting sentiasa bawa bertenang.Tambahan pula, ramai kawan-kawan yang cukup membantu .Alhamdulilah.Itu bantuan dari Allah jua.

Kes pesaka dan faraidh makin bertambah.Bertambah ligat saya berulang alik ke pejabat pesaka nanti.Hujahan yang perlu disapkan.Biasa paling teruk pun, sebelem keluar dari rumah, baru nak ulangkaji segala hujahan untuk bicara.Nak buat macam mana, itu sahaja pilihan yang saya ada.yang penting Fokus dalam kerja.Buat sehabis baik.

Meeting di luar, tak payah cerita, kadang di tengah kesibukan menyiapkan dokumen,  terus meluru keluar.Tetapi berbagai cerita dan pengalaman yang saya dapat, di sebalik kisah "terkejar-kejar"..

Tapi sebaik habis baca hujahan sempat juga saya membaca buku yang sedia ada di dalam tas tangan.Ya, menjadi umat Islam, kita tidak harus buang masa.Gunakan dan manfaat apa yang ada , apa yang diperuntukkan kita.Ada masa, saya akan review buku yang telah saya baca.Saya juga tak sabar berkongsi tentangnya.

Ya Allah, kuatkanlah hati ini dalam memikul amanah yang ada...!

Yang penting fokus dan yakin dengan janji Allah swt yang akan sentiasa membantu hambaNya.Niat kerana Allah!
 

4 inspirasi naluri :-):

Unknown said...

oooo buat 2 keje sekali gus ke?ok lah tu, bukan selalu kan buat 2 keje sekaligus.
kite org kt sini pun ttibe pun byk jg kes yg masuk tp byk kes sivil la.
kes syariah mmg xambik sgg xde lwyer syarie...ehehe
tp kes faraid mmg rumit kan?sy faham lbh2 lg kalau libatkan pertikaian :)

suri said...

memamg penat nak2 kerja perlukan kit aperah otak, ulangkaji bagai..sabarlah hum..nama kerja dan jln tgjwb..

sabar ya my sahabtku :) take care sllu

humble.yat said...

harith:
tulah..kena double fokus sikit..memg buat kerja tak paling orang la haha..
kes sivil pun dah dilimitedkan sebab ikut kemampuan yang tak berapa nak ada ni..tulah faraidh susah kalu sumer org jadi tamak huhu

humble.yat said...

suri:
memikirkan tanggungjawab tulah yang maintain buat kerja, maintain dgn bos smpai skrg..bos pun mmg superb..alhamdulilah..

terima ksih suri atas sokongan dan doa:-)