6/17/13

Hajj/Umrah: As Time Goes On

BY humble.yat IN No comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Orang kita kata, biar lambat asal selamat.Pepatah Bahasa Inggeris kata "better late than never". Tetapi pepatah tersebut tak dapat nak dipakai dalam melakukan perkara kebaikan.Perkara baik usah ditangguh kan?Contohnya,bila sampai jodoh, sampai seruan panggilan ke Mekah.Haruslah disegerakah bila sudah berkemampuan. 

Musim cuti sekolah baru-baru ini,ramai yang mengambil peluang untuk bercuti.Tapi yang paling bagus bagi mereka yang berkemampuan, menunaikan umrah.Allahuakbar!Mekah...siapa yang tak nak ke sana kan?Mekah,Kaabah,Raudhah,Hajarulaswad,Makam Rasullulah saw sinonim dengan impian kita sebagai HambaNya. 

Bagi mereka yang pandai menyimpan di akaun Tabung Haji sejak dari kecil,disokong dan ditambah pula dari sumbangan ibubapa,mereka bernasib baik punya rezeki sebegitu,dapat menunaikan umrah bersama keluarga.Tetapi bagi mereka yang baru bekerja,belajar mempunyai impian begitu, dan baru nak memulakan tabungan umrah dan haji,masih berpeluang lagi.Insha Allah, boleh.Yang penting FOKUS, tetapkan matlamat.

Bagaimana? Ha, kami bagi tips yang menarik.


Pertama, pastikan ada akaun tabung haji. Ya, ada yang buat autodebit siap-siap ditolak dari gaji tiap bulan.Tapi cara saya, ada elaun bonus baru saya simpan.Kira simpan lumpsum terus.Kemudian harus daftar pendaftaran haji, dengan bayaran yang ditetapkan, boleh ditolak dengan jumlah akaun simpanan atau locked dari simpanan KWSP(jika ada).


Kedua, simpanan alternatif tabungan haji/umrah secara disiplin yang mempunyai manfaat.Contohnya simpan RM150.00 sebulan,dan dalam sepuluh tahun akan dapat dalam RM25,000.00 dan anda telah merancang untuk menunaikan haji .Manfaat dan perlindungan seperti berikut;


  • Hibah
  • Khairat Kematian
  • Ziarah Protection (takaful apabila ke Arab Saudi)
  • Upah Haji (bagi mereka yang tidak berkesempatan)
  •  Pulangan Pelaburan Yang Tinggi  
  • Tuntutan kemalangan RM100,000.00 
 Maklumat yang lebih lanjut ada di sini, tentang simpanan TAKAFUL HAJI bersama MAA TAKAFUL.
 
Jika anda berminat untuk mencarum TAKAFUL HAJI bersama kami boleh hubungi pihak kami dan dapatkan quotation anda! elfateh.inspiration@gmail.com
Whats app/SMS- En Muz 019 9598199
 
Nak cerita panjang lagi tentang ini.Insha Allah, ada kesempatan saya review yek.
 
Syukur dan Alhamdulilah buat kawan-kawan yang sudah pun mencarum takaful haji bersama kami.Mereka kata, susah nak cari pelan simpanan macam ni.Jadi semua tak mahu lepaskan peluang istimewa ini.Kawan-kawan macam mana?

Nota Naluri :
Sedang berurusan dengan arkitek tabung haji sekarang ni..nervous!Mahu kurier dokumen penting petang ini.Doakan semuanya dipermudahkan.


0 inspirasi naluri :-):