Tuesday, August 11, 2015

Tips : Roti Canai Frozen Lebih Rangup & Teh Tarik Homemade Kaw

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Roti canai "frozen" yang direndam

Mood kerja petang bermula.Letak satu entri sebab ternampak gambar roti canai ni.

Nak kongsikan tips.Kalau nak masak roti canai frozen tu dengan lebih kerangupan, rendamkan roti canai tu dalam air panas sampai kembang sedikit. Kemudian letak kuali dengan sedikit marjerin.Insya Allah, sangat-sangat rangup macam dari kedai.Saya dah cuba banyak kali.Memang best la..

Sources: Link Roti Canai dan kuah yang superb.
Biasa roti canai ni sedap dimakan kuah dal, campur kuah kari, sedikit sambal tumis.tambah gula. Kalau saya dan suami, kami berdua memang suka tabur gula atas roti canai walaupun ada kuah. 

Sources : Teh Tarik Kaw

Mestilah roti canai sedap dimakan dengan teh tarik. Petua buat teh tarik yang macam kat kedai tu.Isi tiga sudu serbuk teh dalam kole air besi. Letak air panas dan panaskan atas dapur. Tunggu sehingga didih.Kemudian letakkan susu pekat secukup rasa.Memang sebiji rasa kat kedai. Kalau kita rendam air teh dengan panas dan kacau dengan susu, rasanya tak mengancam sangat.Tapi bila teh tadi sudah mendidih, memang berbeza rasanya.Dah boleh buat kedai roti canai teh tarik kat rumah dah. Tak yah pergi kedai,Jimat..

Tips Zaman GST..;-P

Nota Naluri: Nampak menu murtabak cheese.Sedap ke yek..?Macam best je

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...