1/12/16

Sewing Project: Jubah Abaya

BY humble.yat IN 3 comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


Abaya Turqoise
Anatra koleksi jubah jahitan sendiri.Sekadar kenangan sahaja .

First time buat jubah stripes macam ni.Orang takde pola, memang kemain susah la nak buat.Kalau orang yang dah pro senang je kot.Part nak cantum warna paling susah.Sebab tak pandai sangat kan.eh ada juga officemate saya minta jahit baju warna mcam ni.Tapi versi sulam .Nanti upload gambar tu.


Yang ni officemate saya, K nor.Dia memang selalu support saya dalam bidang jahitan.Tak kisahla hsaya jahit apapun.Dia mesti nak tempah. Kak Nor nak yang ada corak-corak di bahagian bawah, supaya nampak lebih ceria dengan cuff tangan 3 inci. Lepas tu tambah kuntuman ros kecil kat bahagian atas tu.Ok tak?

Abaya Plain Hitam
Yang ni tempahan jauh dari Utara.Dia nak yang simple je dan dengan cuff tangan.Terima kasih sudi percaya jahitan saya. Yang menyemak bahagian kualiti jubah sebelum dipos, mestilah emak dan zauj.


Yang ni jubah untuk adik kesayangan, nak ada manik manik di pinggang. Pilihan kain, dia beli sendiri, rasanya Thai Silk kot. Nampak bersinar je dia masa majlis Dinner tu.Dah la dia jadi MC.Good job Halimatun.

Ada lagi project jahit  yang lain, jubah lelaki, dress Aina, langsir. Biasa-biasa je.Nanti saya upload slow-slow k.

Semoga saya lebih pakar menjahit selepas ini.Kena praktis banyak banyak sebelum Aina membesar.Sebab boleh jahit baju dia banyak-banyak and jimat duit!:-)


3 inspirasi naluri :-):

NabilaHasyim said...

waaa, hebat peguam ni..
best kan jahit sendiri..
sy pun dah mai mood nak jait baju raya..
tp kain belum beli lg, acano?

nak cuba beli di nagoya pulak, tggu wekend enSuami nak bawak, huhu..

Fahimah Mahayuddin said...

cantik2 jubah hasil jahitan awak. smga terus success k!

shark said...

wow, bagus lah dapat jahit jubah sendiri, saya memang x pandai jahit..hehe :)