3/8/12

Panik ! Kunci Kereta Hilang

BY humble.yat IN 2 comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Sumber Gambar: Klik Sini
Sepanjang semalam saya bertungkus lumus menyudahkan tugasan .Alhhamdulilah hampir selesai sedikit demi sedikit.Sudah berkurangan sesak di atas meja.

Tiba masa balik.Mahu mencapai kunci yang biasamya terletak dalam poket "handbag".Tapi..kosong..Jangan Panik..cari lagi dalam "handbag".Berkali-kali, sehingga hampir 15 minit.Pejabat sudah kosong, rakan sepejabat semuanya sudah pulang. Hanya seorang kawan saya, Ana dan sunyi sahaja yang menemani kami.

Menggeledah lagi.Tiada!Ini memang serius ni.

Cuba bertenang seorang diri sambil menghubungi suami, tapi tak berangkat, mungkin ada hal agaknya. Positifkan diri dan terus mencari di sekeliling bilik.Alhamdulilah, dalam kotak "recycled paper " rupanya.Mungkin tercampak dari "handbag" tadi.Syukur!Alhamdulilah, Sudah boleh balik...:-)

Hari itu sudah tertinggal telefon di pejabat, kena berpatah balik walaupun sudah hampir separuh perjalanan pulang.Huhu..

Dan Insiden sebelum itu, saya terlupa "parking" kereta di mana, melilau satu bangunan mencari kereta sendiri hampir dua kali pusingan agaknya.Wah!kronik!

Sudah mulai menjadi pelupakah saya, atau terlalu sibuk dan stress sejak kebelakangan ini?

Atau saraf "long term memory" sudah mulai putus sedikit demi sedikit sejak usia yang makin meningkat dari  sehari ke sehari?

Jangan jadi macam ni sudah.Lupakan diri sendiri..:-P

Tetapi hari ni saya tak lupa ulangtahun kelahiran adik saya, Basirah.

"Selamat Hari Lahir Adik! Semoga dimurahkan rezeki sentiasa dan dipermudahkan segala urusan.Jangan gelak sokmo-sokmo tapi sentiasalah tersenyum kerana senyum itu satu sedekah...:-)"

Nota Naluri: Menggeledah Reader Digest tadi, ada "sample how to memorize faster"..:-P. Mungkin boleh cuba untuk tambahkan daya ingatan saya..:-)Atau tambahkan bilangan kismis minda setiap hari seperti hafiz/hafizah..:-)


2 inspirasi naluri :-):

Unknown said...

Jgn terjadi lagi mcm tu, ni kes sama mcm hubby akak, disebabkan bnyk keje kt sekolah. Tapi yg pelik tu, tarikh2 penting tak pernah lupa kan? ada juga la org yg lupa tp tak ramai.

sea_lavender said...

Alhamdulillah dpermudahkn~~