Friday, December 30, 2011

Entri Hujung Tahun

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


Hujung tahun, mestilah sibuk.Ibu bapa dengan persiapan anak-anak ke sekolah.Baju , beg , kasut dan bekas pensil baru.

Teringat zaman kecil-kecil dahulu. Seronok betul bila dapat barang serba baru, rasa tak sabar nak ke sekolah, nak buka zip beg, buka zip bekas pensil, nak asah pensil pun sayang.Sampai macam tu sekali.


Sekarang?Sibuk dengan komitmen kerja, tanggungjawab dengan keluarga.Kadang-kadang pening juga untuk memenuhi semua kehendak, tapi yang penting, kena kuatkan semangat.Semangat yang sangat kental!Insha Allah.

Alhamdulilah, penghujung  tahun kali ini, membawa banyak berita baik buat ahli keluarga kami, adik-adik mendapat kerja tetap ,dapat bertukar kerja di Kuantan atas prestasi kerjanya yang cemerlang, ada yang dapat tempat praktikal yang dekat, ada yang dapat 4.0 flat, dan ada yang baru sahaja menyelesaikan  perjuangan SPM.Semoga segalanya dipermudahkan olehnya.Eh, ada lagi berita baik, ada masa nanti saya ceritakan balik.:-)Alhamdulilah...

Disember juga merupakan bulan kelahiran saya ( 3/12) , adik perempuan bongsu (12/12) dan suami tersayang (15/12).Selamat hari lahir semuanya.Semoga dengan  bertambah usia dan fasa umur, membuatkan kita semua lebih matang dalam mendepani apa jua cabaran hidup.

Sebenarnya ada banyak perkara yang saya ingin kongsikan, tentang percutian , majlis-majlis keluarga dan yang lain, tapi saya masih tak berkesempatan hendak tulis semuanya di sini.(Mungkin saya kena belajar lebih lagi tentang pengurusan masa yang lebih efisien)

Semoga hari-hari yang mendatang akan menjadi lebih baik dari hari yang sebelumnya..Amin!

2 comments:

cun09 said...

salam dik...

rase cam tau jee citer gumbira 1 lagi tuuuu...ade hadiah dok? akak nk teka niii ^__^

**moge sihat**

Hayati A.G said...

wslm kak...

pandai je akak ni, dapat agak kan..:-)

hehe yg penting doakan semuanya selamat..ameen!:-)

hadiah?erk...takde lah plak..suma ukhuwah yg berpanjangan ameen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...