Wednesday, December 12, 2012

Bila Orang Panggil Pn Hajjah..

BismillahirahmanirRahim..
Assalamualaikum wbt.
 
Destinasi Cinta yang ku cari..

Dapat panggilan telefon dari seorang sahabat.
"Lama tak dengar khabar enti?"
"Alhamdulilah sihat-sihat je.Eh ada case nak minta tolong mention la ni yerk..?"
"Enti ni tau aje niat ana kan"
"Tau dah...Boleh je..untuk apa?kes apa?"
"Accident case-Case management,  fixed hearing date..pending medical report"
"Ok.ok..nanti fax surat untuk mention case ok.."
"Eh.Ana (kawan saya) cuti yerk?
"A ah Ana gi Mekah.Haji"
"Enti tak gi haji ke?"
"Belum lagi, belum ada rezeki lagi..Doakanlah.."
"Bila enti nak pergi?"
"Insha Allah, bila sampai seru nanti..takpe, bila ingat kisah tukang kasut yang dapat haji mabrur walaupun tak pergi, cukup untuk buat penyejuk hati..Anta tau kan cerita tu..kisah zaman ulama sufi Abdullah bin Mubarak?"
"Owh..cerita yang mana yerk..?

Berjelalah saya menceritakan balik kisah Muwaffaq tadi pada sahabat saya sebagai perkongsian dan semangat untuk terus melakukan kebaikan.

Sejurus selepas itu, saya menerima satu fax.

ATTENTION: PN HAJJAH YATI


Aduh..!Nak kenakan orang la ni.
Keesokannya saya faxkan tentang status kesnya.

ATTENTION TUAN HAJI...

Nota Naluri:
Kagum dengan hajjah muda sekarang.Doakan giliran saya dan keluarga ke sana pula yek.
Agaknya Aina pun dapat jadi Hajjah muda pulak..:-P


1 comment:

izfanora said...

gurauan yang sangat menghidupkan semangat.. kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...