12/21/12

Kebosanan Menunggu

BY humble.yat IN 1 comment

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Bosan menunggu giliran..
 Hadir ke mahkamah itu seronok bila kes kita semuanya teratur, tiada bantahan, cepat dipanggil untuk pendengaran.Tapi yang bahagian yang paling bosan adalah menunggu giliran.Adakalanya pukul 11 pagi baru nak panggil kes.Panas tapak kaki jika berdiri, panas tempat duduk jika da kerusi.Bosan mata memandang ke kanan dan kiri.Papan kenyataan sudah habis khatam dibaca.

Aduhai masa.Kalau ada di pejabat sekarang, sudah bermacam-macam kerja boleh dibuat.Nak buat online dari sini?kena bawa fail yang tebal-tebal untuk semak keseluruhan semua dokumen.Berat!

Bosan tapi terus belek..
Apa lagi, membelek lagi fail-fail kes yang dibawa sekadar melepaskan bosan di hati. Tetiba teringat, ada buku dalam handbag, alhamdulilah, boleh baca sekejap.Hehe.Ada pula kawan yang nampak buku yang saya baca, terus berminat nak cari di kedai buku.

Keesokannya, nampak sahabat saya pula asyik membaca buku sambil menunggu giliran.Buku yang sama dengan yang saya ada. Dan mata saya pula ralit memandang seorang peguam junior membaca sambil berdiri memegang buku Nabi Sulaiman dan politik.Wah Menarik juga.

Bumbung Kompleks Mahkamah Kuantan
Maka berbincanglah kami bertiga tentang buku-buku yang kami baca, falsafah yang kami tahu.Semuanya di luar bidang perundangan.Tanpa sedar, giliran saya sudah dipanggil.Sungguh berkongsi membaca buku itu lebih seronok rupanya.

 "Membaca itu Menara Ilmu"


1 inspirasi naluri :-):

Unknown said...

memang hobi membaca adalah hobi yg terbaik :)