6/27/11

Gambar itu Diari Saya

BY humble.yat IN No comments




Waktu kecil dahulu, saya sangat suka membaca.Suka membaca sesebuah buku itu walaupun berkali-kali tanpa jemu, terpesona dengan bahasa-bahasa yang tercoret di atas kertas putih. Sehingga majalah yang bertulisan saya jawi, saya habiskan ketika usia seawal sembilan tahun.

Fanatik membaca ini diteruskan sehingga saya sanggup membaca buku-buku bersuluhkan lampu suluh dalam selimut ketika semua penghuni rumah tidur.Niatnya tidak mahu mengganggu tidur adik adik saya dengan silauan lampu suluh di tengah malam.

Dan sikap ini berterusan  sehingga arwah abah berkata, jika mahu menulis tentang apa-apa pun, ilhamnya adalah gambar.Letak gambar dan ceritakan semuanya.Pernah satu ketika sepanjang cuti sekolah itu saya buatkan satu buku khas untuk menulis.Saya pun tak tahu kemana menghilangnya buku itu.Tapi yang pasti saya ingat semuanya.Arwah abah ada juga mengambil gambar saya sedang menulis dan gambar adik saya yang kedua dengan lego-legonya.Itulah ilham saya untuk entri kali ini.

Gambar itu diari saya.:-)

Tapi, tak dapatlah saya nak letakkkan gambar di sini yerk:-P

0 inspirasi naluri :-):