Tuesday, June 21, 2011

Selamat Hari Lahir Adik Bongsuku..:-)

Wah, adik bongsu saya dah besar rupanya,  dah 17 tahun, bakal menduduki peperiksaan SPM tahun ini.Semoga dia berjaya dalam peperiksaan dan arena yang diceburi, Akak hanya mampu mendoakan yang terbaik dan memberikan dorongan sahaja ya.Selamat hari lahir Aizuddin!


Oh ya dia pun ada blog, klik ke sini untuk CERITERA HIDUPKU, berbakat juga tulisannya.Mantap!

Kalau nak ikutkan, terlalu banyak kenangan kami berdua untuk diingati.Mungkin satu ketika nanti saya akan ceritakan bagaimana si sulung menjaga, melayani karenah si bongsu.Huhu.Bagaimana dia cepat belajar, bagaimana dia berpuasa pada usia yan sangat awal.Oh Ya, adik kesayangan seorang ni, boleh merangkap pantun dalam masa yang singkat, mewarisi bakat arwah ayah agaknya.

Kata orang, kalau nak tengok arwah ayah, tengok lah cara dia. Memang ada gaya, dari cara jalannya, dari gaya berceritanya, dari sikapnya yang suka membantu, dari keramahannya, sikapnya yang menghormati orang tua.

Bahagian yang paling saya suka, ketika dia mengalunkan bacaan solat  dan ayat-ayat Al quran, sangat syahdu walaupun dia tidak menerima pendidikan formal bertaranum.Hanya bacaan yang biasa yang mengikut tajwid tetapi amat menyentuh hati.

Oklah, melebih-lebih pula memuji dia.Mesti dah kembang kempis dia membaca tulisan kakak sulung kesayangan dia ni kan?Hehe.

Oklah, Apa-apa akak ucapkan selamat hari lahir, semoga pengalaman yang diraih mematangkan usia dalam menempuh ujian kehidupan ok?.May Allah bless you always.:-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...