8/25/11

Ramadhan Is Almost Over

BY humble.yat IN 4 comments



 Sedihnya. Ramadhan bakal berakhir.Lailatul Qadr?Isk Isk..Buat hati saya bertambah sedih.Di Kuantan ni sebenarnya sudah hampir dua malam, hujan turun dengan lebat, membuatkan tidur saya bertambah lena, dan "mati". 

Tapi malam tadi, tiada hujan, cuma saya sempat dititipkan pesanan oleh sahabat saya, malam ke-25, lebihkan berjaga malam..Hmm..Wallahualam.Hanya Allah yang lebih mengetahui.

Teringat juga pesanan sepupu saya, bila nak berakhir Ramadhan ni, macam-macam dugaan dan halangan akan datang untuk menguji kekuatan kita mengejar 1000 malam.Contohnya, kurang semangat nak berterawih,"marathon" ayat-ayat cinta sudah mula berkurangan, sakit perut dan macam-macam lagilah jika direnungkan sejenak.Cuba kawan-kawan cari, pasti ada "halangan-halangan" yang kecil kan?

Tapi pagi ini,di daerah ini, cuaca pun redup, matahari tidak menunjukkan sinarnya, tiada bunyi burung berkicauan pada awal pagi seperti biasa.Hmm..mungkinkah?Sebab malam tadi tidur saya kurang lena, perkara yang jarang berlaku.Sudah berapa malam, tidur saya tidak terurus, dengan lampu terpasang, tanpa berbantal, tanpa berselimut.Kenalah berleter dengan ibunda tercinta.Bila bangun pagi nak bersahur, nampaklah sejadah ibunda di luar, solat malam agaknya.T.T.

Sekejapnya  Ramadhan itu berlalu..

Nota : Pagi tadi macam terlupa sesuatu aje...T.T

4 inspirasi naluri :-):

lavenderlover said...

salam aidil fitri..=)

ieza ashaari said...

bukan senang nk peroleh hadiah yang mahal.. :)

salam Aidilfitri. maaf zahir batin..

humble.yat said...

lavenderlover:
salam aidil fitri juga:-)

humble.yat said...

izfanora
hu2..mahal?walllahualam..Dia yang Lebih mengetahui huhu..selmat hari raya juga izfa;-)