6/26/12

Bila "Orang Rumah" Tak Pandai Memandu...

BY humble.yat IN No comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Google Images
Hmm..entri panas kot,Sebab bila dengar kaum lelaki berbincang tentang isu isteri kena pandai drive itu lebih menyenangkan mereka.

Ya, saya memang akui, hidup di zaman sekarang , sebagai wanita, perlu pandai memandu untuk memudahkan urusan seharian. Menguruskan diri, anak-anak dan mungkin boleh jadi "stand-by" untuk kes kecemasan.

Tapi yang saya paling kecewa bila, bila mendengar perbualan begini,

"Orang rumah pandai memandu?"
"Alhamdulilah , dah pandai dah.."
"Bukan ape, senang sikit kerja kita kan?"
"Yelah, kalau dulu, terkejar-kejar kita nak hantar isteri ke sana lah, ke sini lah, terasa cam susah sikit.La ni, senang sikit.Cuma sekali sekala kalau saya ada, kenala drive..Kadang-kadang ajar juga jalan-jalan ke bandar ni, dia bagi alasan tak pandai parking la, apa la..adoi..."

Ok.Bagi saya , perkara ini bukan menyusahkan, bahkan bila saya berbincang dengan ibunda tercinta, ini merupakan tanggungjawab lelaki sebagai suami.

Jangan mengeluh kata susah, kerana seorang isteri juga adakalanya susah untuk menguruskan semua perkara serentak.Bila lagi mahu mengumpul pahala kan? Sambil memandu pun boleh dapat pahala kan?;-) 

0 inspirasi naluri :-):