6/5/12

Photoshoot And Trend

BY humble.yat IN , No comments

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt.

Facebook saya sekarang dipenuhi dengan gambar "wedding photoshoot", meriah! Maklumlah musim cuti sekolah, musim kenduri perkahwinan.

Di rumah adik-adik saya pula beria-ia mahu menjadi "volunteer" untuk "maternity photoshoot" pula sebagai kenanagan anak saudara pertama mereka.Bersungguh-sungguh mahu mencari tempat dan "shoot" yang menarik.Cuma masa yang menjadi penghalang. Ambil gambar yang sopan-sopan aje tau..Malu akak nak posing lebih-lebih hehe..
Sumber : klik sini :-)
Sambil meredah laman internet mencari contoh "maternity photoshoot" yang agak sopan, terpapar juga gambar yang kurang sopan, bukan dengan baju longgar seperti yang disarankan syariat.Saya dan ibunda tercinta pula jadi malu melihatnnya.Sekurang-kurangnya kami terjumpa juga contoh "maternity photoshoot"yang agak sopan bagi kami, sesuai dijadikan panduan.Nak letak gambar kat sini? eh gambar orang tu, tak leh nak ambil kan hehe..

Hmm..saya dan ibunda cuba "google" lagi.Wah lagi banyak jenis photoshoot.Kita sendiri pun semua maklum, "photoshoot" sekarang pun sudah menjadi "trend", dari pre wedding, outdoor wedding, post wedding, maternity photoshoot, majlis aqiqah dan cukur jambul pun ada..Pendek kata semua peringkat usia ada.Konon mahu jadikan kenangan kan..Saya pun suka jadikan gambar sebagai kenangan juga.

Tapi bagi saya, bergambar boleh, tapi yang penting biar berpada-pada, janganlah buat aksi yang kurang manis yerk..

P/S: Kata-kata terbaik dari mak saya, agaknya kalau orang yang tengah nazak, ada lagi tak "photoshoot?" hehe..



0 inspirasi naluri :-):