10/13/15

Nafas Baru Awal Muharam

BY humble.yat IN 1 comment

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.


Dah nak sampai awal Muharam dah kan..Maka, kita perlu refresh segala niat baik kita.Bukannya senang nak istiqamah, keran istiqamah itu perlukan mujahadah.Allahu Akbar!

Semalam, adalah hari paling letih, penat bagi saya.Semoga dengan kedatangan awal Muharam ni menjentik minda, hati, jiwa untuk terus melangkah ke depan dalam mencari ketenangan dan kebahagiaan dunia akhirat walaupun bermacam dugaan dan cabaran yang datang. Insya Allah.



Teringat perjalanan Rasullullah dari Mekah ke Madinah,dari kota yang sangat sibuk dengan amalan jahiliyah ke kota yang tenang, merentasi padang pasir tanpa jemu dan lelah, demi membawa dakwah Islam. Apakah perjuangan kita setaraf dengan Rasullullah s,a.w?

Mungkin kita tidak kuat dan tabah seperti baginda, tetapi mari kita cuba sebaik mungkin dalam mempertahankan Islam, bermula dari diri kita, kemudian, keluarga kita, kemudian tempat kerja kita.Insya Allah, semoga Allah memberi kekuatan daie kecil seperti kita.

Bagaimana? Bermulalah dari akhlak kita.Jangan takut untuk berubah.

Selamat menyambut Maal Hijrah!Semoga tahun hijrah kali ini membawa lebih sejuta makna buat kita dari segala aspek.Insya Allah.

Semoga hijrah kita membawa keberkatan, dan berpanjangan


1 inspirasi naluri :-):

suri said...

selamat tahun baru islam moga lembaran baru buat kita baiki diri jadi terbaik amin