9/22/11

Sinonim Spek Hitam dan Mahkamah

BY humble.yat IN , 1 comment

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Awal pagi kelmarin, saya didatangi klien, mahu membuka fail atas kes tuntutan pusaka dan harta sepencarian.Maklumat dan dokumen yang ada diteliti. 


Katanya, "Puan, kalau boleh masa bicara nanti, saya tak nak berjumpa dengan madu saya.".Say tahu pahit bagi dia untuk menerima kenyataan.

"Mana boleh puan, semua pihak kena hadir pada hari bicara, nak tak nak, perlu berjumpa juga, kita tak boleh nak elak juga..."

"Hmm, kalau begitu, saya nak pakai spek hitam la nanti.."..:-P

Kisah 2


Seorang anakguam syariah, datang ke pejabat berkaca mata hitam.Perawakannya seperti artis.Kami membiarkan sahaja.Rupanya di sebalik  spek hitam itu ada lebam di matanya akibat dipukul oleh seorang lelaki bernama suami.

Siapa sangka disebalik kecantikan yang ada, ada cerita disebaliknya.

Kisah 3


Petang saya terperasan seorang klien duduk di kerusi tetamu , berselendang pashmina dan berniqab.Tapi tanpa spek mata hitam.Hmm..ada perbezaan kan?Fikir-fikirkan

Nota Naluri:
Teingat selendang Pashmina di bazaar Kuantan. Sweet.Rasa nak menjenguk ke sana lagi..:-)



1 inspirasi naluri :-):

Eintan Nurfuzie said...

TAWARAN UNTUK YANG BLOG YANG MASIH TIADA HEADER..
http://nurfuzie.blogspot.com/2011/09/pencarian-cik-en-dan-blog-cik-ensaya.html