Tuesday, September 22, 2015

Bila Rasa Susah....

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Semalam berbual dengan adik, tentang cabaran dan kesempitan masa yang ada dan ujian untuk kami. Yes, katanya benar, " kalau kita rasa susah, cuba bayangkan orang yang lagi susah dari kita, mesti kita akan rasa kuat balik untuk hadapi segala dugaan.Thumb ups Idah, Kadang-kadang diri sendiri pun boleh jadi "blur" bila ada masalah datang.T.T 

Hidup kita telah diatur Allah swt, Dia telah menentukan bahagian hidup kita mengikut kemampuan kita.Jika ujian terasa berat, ingat Allah banyak banyak

Eh teringat satu petang tu, park kereta dekat rumah mak.emak pula dengar saya asyik mengeluh je. Diterjah emak : Kenapa asyik nak mengeluh ni 
Saya  : Banyak kerja mak, tak tertanggung dah rasanya..
Emak : Biasala tu, kalau takde kerja pun, susah hati juga,Ingat Allah..
Saya  : Astaghfirullazim...

Selalu menasihatkan orang sentiasa sabar dan ingat Allah, tapi bila sampai giliran diri sendiri, kena ada pula orang mengingatkan kita kan?Sebab tu dalam hidup kita saling memerlukan.Saling ingat mengingati.

Doakan kesihatan emak, emak dan ayah mertua kami. Mereka semua diuji dengan kesihatan. Kami pula diuji dengan kesibukan dan jarak.

Minggu lepas ayah mertua ada pemeriksaan MRI , bagi pemeriksaan saraf di leher. Pagi tadi, emak ada temujanji dengan doktor pakar. Emak mertua pula sakit lutut dan ada penyakit jantung. Ya Allah, kurniakanlah kekuatan untuk kami dalam memberi segala perhatian dan kasih sayang dari anak-anak. Aamiin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...