9/30/15

WhatsApp Web Memudahkan Saya ;-)

BY humble.yat IN No comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.




Sekarang ni WhatsApp memang pengganti SMS/MMS kan? Tapi kadang-kadang masalah timbul bila handphone "hang", lagi-lagi bila time kerja, nampak sangat kita banyak deal dengan phone, Sometime, kena communicate, hantar laporan kat melalui whatsapp juga kan.Klien pun bagi dokumen melalui whatsaap instead of telegram. Pengguna tegar telegram ni biasanya tak ramai. Sebab telegram paling best, boleh share dokumen kat phone and tak memberatkan memori phhone pun.

Jadi, bila whatsapp web dikeluarkan, saya cuba buat, memang terbaik.sambil taip boleh buat kerja, boleh attend apa-apa sahaja melalui whatsapp..handphone takde "hang" sangat. Dokumen pun boleh terus print dari komputer.Memang memudahkan kerja saya yang selalu mengadap Bateri handphone dapat jimat hehe.

Apa lagi jom cuba ramai-ramai. Masuk ke link  https://web.whatsapp.com/ .kemudian Ikut arahan mengikut jenis telefon, Cari Menu, kemudia Whatsapp Web, and scan code pada Komputer, and log in automatic.tetapi kena pastikan mobile data/wifi pada telefon dibuka ye.

Klik untuk lebih jelas.Step 1,2,3 login...
Jadi sekarang bila saya masuk apps web ni, telefon saya hanya untuk panggilan dan sms sahaja. memang lima bintang!Tiada bercampul gaul dengan media sosial hehe.

Intoducer apps ni, En zauji..terima kasih yek, sebab apps ni memang banyak memudahkan kerja.

Semoga bermanfaat Insya Allah..

Nota Naluri:
Dalam kesibukan kita mengejar masa, memang perlukan aplikasi yang mudah macam ini.Alhamdulilah!

0 inspirasi naluri :-):