10/10/12

Back To Work As A Working Umi..

BY humble.yat IN 2 comments

Bismillahirahmanirrahim.. 
Assalamualaikum wbt.

Sumber gambar : Fizgraphic
 
 Alhamdulilah, saya sudah mula bekerja selepas bercuti panjang.Terasa berat hati juga nak tinggalkan permata sulung kami, kalau boleh nak sambung cuti aje lagi rasanya. Sehari sebelum kerja asyik cium peluk Aina aje.Tapi apa yang penting saya cuba ikhlaskan hati kembali untuk bekerja.

Bukan sekadar bekerja untuk makan gaji.Tetapi bekerja sebagai satu ibadah, bukan hanya sumber rezeki semata-mata .Sukar juga nak tetapkan niat.Maklumlah pertama kali bekerja sebagai status umi.Syukur dikurniakan suami yang sentiasa memberikan motivasi dan sudi jadi pendengar yang baik.Alhamdulilah!
   
   
Muslimat berkerjaya -tahun 2010 :-)
Bekerja sebagai status umi juga memberikan cabaran baru buat saya, perlu ada pengurusan masa yang baik. Kalau sebelum ini, baju hanya disediakan pada hari nak bekerja pun sempat lagi.Tapi kali ini, saya perlu menyediakan baju untuk seminggu.Mudah sikit. Kali terakhir saya berbuat begitu ketika tahun pertama bekerja.Lepas tu, tabiat itu hilang sebab penyakit "M".:-P Tapi kali ini tak boleh buat macam itu lagi, huru hara pengurusan masa. 

Hmm..Saya masih belum berpihak ke Kompleks Mahkamah Kuantan yang baru, beroperasi sejak Ramadhan baru-baru ini, di mana cuti saya baru bermula ketika itu, dengan banyak peruntukan undang-undang baru yang di "merge"kan, dengan points yang perlu dikumpul untuk mendapatkan lesen guaman seterusnya.Fuh!

Sabar duhai hati.Bersama-sama kita ikhlaskan diri untuk bekerja ok, ada amanah yang perlu dilunaskan.

"If People are trying to bring you down it only means that you are above them"


2 inspirasi naluri :-):

ieza ashaari said...

semoga segala urusan dipermudahkan-Nya..

All about a journal said...

Salam..

Kuatkan hati yer..

Tengah tunggu entry yati bersalin ni huu..Lagi tinggi kesusahan yang dialamikan, lagi tinggi rewardNya insyaAllah..

ANd, welcome to the working+breastfeeding MOM!~
Semoga Tabah!~