8/25/10

Anganku Cemerlang

BY humble.yat IN No comments


Nak tau apa rahsia saya selalu positif?Hayatilah hasil karya DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj, "Membina Imaginasi Cemerlang".

Sejujurnya, saya berubah menjadi positif, menjadikan angan-angan bukan sekadar Mat Jenin bahkan membuatkan angan-angan saya cemerlang dan jauh ke hadapan . Percaya atau tidak, buku inilah yang menjadi titik tolak perubahan "mind- setting" saya. Saya menjadi lebih percaya kepada keupayaan sendiri, lebih bermotivasi, dan bahagian yang paling penting, saya LEBIH POSITIF dan lebih menghargai akal yang Allah kurniakan dengan sebaik mungkin.

Bagi sesiapa yang sentiasa berfikiran negatif, hayatilah buku ini dan anda akan tahu apakah impaknya. Teruskan pembacaan walaupun ada terma-terma sains yang kita tidak fahami kerana itulah bahagian yang paling penting untuk mengenali keupayaan akal kita. Pada mulanya saya kurang berminat dan berkira-kira mahu "skip" mukasurat tersebut, tapi saya teruskan pembacaan kerana bahagian tersebut merupakan klimaks untuk mengenali akal kita yang tidak dimanfaatkan sebaiknya.

Kini, saya cuba memaksimumkan penggunaan minda dengan lebih cemerlang untuk mencapai impian saya.

SELAMAT MEMBACA BAGI YANG INGINKAN PERUBAHAN POSITIF!!



0 inspirasi naluri :-):