8/20/10

Buffet Ramadhan

BY humble.yat IN No comments

Majlis berbuka puasa@iftar bersama-sama rakan-rakan sepejabat di Dhe Ru Beach Resort, Kuantan.Tak sangka, jumlah yang hadir lebih kurang dalam 50 orang termasuk ahli keluarga masing-masing. Dah makin bertambah rupanya rakan-rakan sepejabat.Teringat sewaktu saya menjadi peguam pelatih dahulu, masa berbuka puasa cukuplah kalau ada 3 meja makan. Itupun dah kira meriah jugak.Tambahan pula hubungan kami agak rapat macam adik beradik.

Tahniah kepada Dhe Ru Beach Resort.
Buffet yang sangat berbaloi-baloi.
Hidangan yang sempurna dari pembuka selera hingga pencuci mulut.

Namun, saya tidak mempunyai selera makan bila mengenangkan keluarga di rumah, dengan "homemade" lompat tikam sentuhan air tangan ibunda yang penuh kasih sayang yang saya hanya sempat menjeling sebelum keluar rumah untuk beriftar.

Jadi, benarlah hadis yang mengatakan " ..Bagi orang yang berpuasa akan mendapat dua kegembiraan (iaitu) kegembiraan ketika berbuka puasa dan kegembiraan ketika menemui Tuhannya.." (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Dan, pada malam ini saya kurang gembira bila tidak berbuka puasa bersama ibunda dan adik-adik. Namun, kegembiraan saya muncul kembali, kerana saya dan rakan sepejabat, K.Nor masih sempat berterawih dalam perjalanan pulang ke rumah iaitu kegembiraan ketika menemui Tuhan Maha Penyayang.

ALLAHU AKBAR!




0 inspirasi naluri :-):