Saturday, August 28, 2010

Milo Sponsor Moreh



Sejurus selepas sunat rawatib isyak, "Assalamualaikum, di sini ada pengumuman ye, selepas kita terawih lapan rakaat dan 20 rakaat..."

Dalam hati, "aisy pakcik ni, takkan nak buat pengumuman baca doa qunut masa sembahyang witir, bagusnya nk ingatkan semua orang..."

Kita sambung balik pengumuman tadi ,"...ada moreh ditaja oleh dua van milo, ada air milo, aiskrim dan koko crunch untuk kanak-kanak, jangan lupa ambil yer..Sekian, terima kasih.."

Wah, perkembangan yang bagus ni, biasanya kalau moreh, yang ada hanyalah air teh dan kuih muih. Jarang moreh ditaja oleh pihak MILO.

Tapi, bila-fikir-fikir balik, jemaah yang datang kat masjid ni bukan calang-calang orang, semuanya dari kalangan orang yang berjaya dan berada, mungkin salah seorang dari jemaah tu yang 'sponsor'.

Bayangkan malam pertama terawih, ada jemaah saf belakang kepanasan sebab tak kena angin kipas, dan pada malam esok, ada dua kipas besar untuk keselesaan jemaah. Ada orang derma agaknya. Alhamdulilah, dapat pahala dan ganjaran yang besar.

Apa-pun terima kasih kerana menceriakan malam-malam ramadhan kami dengan MILO.

Minum MILO anda jadi sihat dan kuat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...