3/13/11

Pembeli Rumah Dapat Pampasan

BY humble.yat IN No comments



Bertempat di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah, Majlis Daerah Rompin Pahang, seramai 76 orang pembeli yang masih belum mendapat kunci rumah mendapat pampasan denda lewat dari pihak Syarikat Perumahan Negara Berhad sebagai tanda tanggung jawab mereka.

Aduan pembeli-pembeli sering didengari yang menanggung kos tambahan di mana mereka perlu membayar duit sewa rumah dan ansuran bank telah membebankan ekonomi mereka sedikit sebanyak.

Sebelum ini, mereka dijanjikan untuk mendapat kunci rumah pada tahun lepas, namun sehingga sekarang, kunci belum lagi diserahkan.

Pandangan saya?Hmm..kalaulah bab membeli rumah projek, pastikan duit simpanan kita sentiasa ada untuk urusan kecemasan,khuatir jika penyerahan kunci lambat.

Jangan mudah menyalahkan pihak pemaju kerana mereka juga sentiasa mahukan yang terbaik dan memastikan hak-hak pembeli sentiasa dipelihara.

Pembeli-pembeli juga jangan risau tentang hak mereka kerana mereka berhak untuk meminta pampasan jika berlaku kelewatan penyerahan milikan kosong@kunci rumah.Cuma perlu bersabar sahaja.

Jawatankuasa pembeli-pembeli juga harus ditubuhkan supaya mereka senang berurusan dengan pihak pemaju dan peguam andai ada  masalah yang timbul dan ada pandangan yang  ingin diutarakan.


0 inspirasi naluri :-):